Edu type:
Formal education
Location:
Utrecht
Edu level:
MBO-3 (EQF 3)
Start date:
01/09/2019
Study load:
0 hrs
Duration:
2 Years
More information

Description:

Als Medewerker beheer ICT helpdesk en support ben je verantwoordelijk voor het beheer, de controle en de toegang voor (een deel) van een informatiesysteem. Tijdens de opleiding leer je hoe een computer werkt, van binnen en van buiten. En dat kun je straks ook vertellen aan klanten, want later in je werk heb je veel contact met klanten. Daarom leren we je ook hoe je een presentatie moet geven, bijvoorbeeld aan een bedrijf. Tijdens een vak gesprekstechnieken leer je hoe je een telefoongesprek (ook in het Engels) moet voeren.

 

Verder leren we je alles over het samenstellen van de hardware en het installeren van de hard- en software, maar ook over bekabeling en elektrische installaties. We besteden aandacht aan het ‘nieuwe werken’ met mobiele apparatuur zoals smartphones en tablets. Je leert hoe computersystemen werken, hoe je een netwerk samenstelt én hoe je op een helpdesk service verleent.

 

Een belangrijk onderdeel van jouw opleiding is je stage (beroepspraktijkvorming). In het laatste jaar van je opleiding loop je het hele jaar drie tot vier dagen stage.

Geldt één van de onderstaande situaties voor jou? Dan mag je je aanmelden voor deze opleiding:

  • Je hebt een diploma vmbo kader, GL, TL of MAVO
  • Je hebt een overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4
  • Diploma mbo niveau 2
Je werkt graag met computers en vindt het leuk om anderen te helpen met het oplossen van problemen en uit te puzzelen wat daarvan de oorzaak is. Je houdt van het contact met mensen en bent nieuwsgierig naar ontwikkelingen in ICT. Je kunt zelfstandig werken.
 

Na de opleiding

Omdat computers vrijwel overal gebruikt worden, kun je in verschillende bedrijven en organisaties aan de slag. Vaak werk je onder leiding van een ICT beheerder.

Doorleren op het mbo kan ook, door bijvoorbeeld te kiezen voor de opleiding ICT- en mediabeheer, een mbo niveau 4 opleiding.

 

Security Talent is required by law to ask permission for using cookies. We use functional cookies, and cookies for managing website statistics.
The cookies are processed anonimously. By continuing on our website, you accept the use of cookies. 

Read our privacy and cookie policy for more information.

 

Close