Keywords:
Cyber, Education Market, ICT
Edu type:
Formal education
Location:
Nijmegen
Education:
MBO-3 (EQF 3)
Start date:
25/08/2025
Study Load:
3360 hrs
Duration:
2 years
More information

Description:

Wil jij bedrijven, collega’s en klanten helpen met veilige ICT-oplossingen? Tijdens de opleiding Allround medewerker IT systems and devices van ROC Nijmegen los je problemen op uit de echte praktijk van het bedrijfsleven.

 

Wat leer je op de opleiding Allround medewerker IT systems and devices?

Je bouwt ICT-kennis en -skills op. Daarmee kun je collega’s en klanten helpen met hard- en software. Bij alles wat je doet staat security voorop.

 

Na de opleiding

Je kunt direct aan de slag in elke organisatie waar mensen met systemen werken óf je verder ontwikkelen in de organisatie waar je werkt. Ook kun je verder groeien in je vak met een ICT-opleiding niveau 4 van ROC Nijmegen: Expert IT systems and devices  of Software Developer.

 

Meer over de opleiding

Je start het eerste jaar in een gezamenlijk basisdeel en kiest daarna voor Allround medewerker IT systems and devices of voor Expert IT systems and devices.

Drie redenen om de opleiding Allround medewerker IT systems and devices niveau 3 bij ROC Nijmegen te volgen:

  • Veel aandacht voor netwerkbeheer en servicedesk
  • Kansen om merkcertificaten te behalen zoals Microsoft Office Specialist en Cisco certificeringen
  • Je zet je tanden in problemen van echte organisaties. De kennis en vaardigheden die je op school leert, zet je daarbij in.

Let op! Tussentijdse instroom is mogelijk: op basis van een gesprek worden de mogelijkheden beoordeeld.

 

Werken als Allround medewerker IT systems and devices

Een Allround medewerker IT systems and devices is de reddende engel voor iedereen die met een computer of telefoon werkt.

  • Je zorgt ervoor dat het netwerk operationeel is en blijft.
  • Je helpt je collega’s en/ of klanten met hun dagelijkse vragen over IT.
  • Je voorkomt storingen en lost ze op.
  • Je test systemen en componenten.
  • Je schrijft instructies voor het gebruik van hardware en software.
  • Op een helpdesk houd jij meldingen bij. Jij houdt overzicht en zorgt ervoor dat je de belangrijkste knelpunten als eerste oplost.