JIJ VERBINDT MENSEN MET TECHNOLOGI
Je bent helemaal weg van computers, laptops en mobiele telefoons. En je vindt het leuk om te weten wat je er allemaal mee kunt doen. Je bent nieuwsgierig naar de laatste ontwikkelingen op het gebied van ICT. En je weet al wat over hard- en software van verschillende apparaten en netwerken. Jij verbindt technologie en mensen met elkaar. En heeft iemand een probleem? Jij weet hoe je het kunt oplossen.
WAT LEER JE TIJDENS DE OPLEIDING?
Met de ICT-supportmedewerker opleiding leer je systemen en apparaten gebruiksklaar maken. Dit kan het installeren van een laptop of een mobiele telefoon zijn, of het aanleggen van een netwerk.
Je leert om meldingen van gebruikers – zoals een storing – duidelijk te omschrijven door het te typen in een meldingsprogramma. Of je krijgt de meldingen binnen via bijvoorbeeld de mail. En natuurlijk leer je ook wat er moet gebeuren om een storing op te lossen. Eenvoudige ICT-problemen verhelp je zelf. En ingewikkelde ICT-problemen escaleer je. Dit betekent dat je hulp vraagt aan de expert.
Je weet straks hoe je mensen kunt helpen met vragen over de apparatuur of besturingssystemen - zoals Android of iOs - in een computer of mobiele telefoon.
Tijdens de ICT-supportmedewerker opleiding volg je één of meer keuzedelen. Jij kiest welk keuzedeel je wilt. Bijvoorbeeld eentje om je te verdiepen in glasvezel. Of om door te stromen naar een niveau 3 of 4 vervolgopleiding.
Dit ga je doen
Dit niet (zo vaak)
STAGE LOPEN
Aan het einde van het eerste leerjaar van de ICT-supportmedewerker opleiding loop je stage. En aan het begin van het tweede leerjaar ook. Dan ga je 3 dagen per week naar je stagebedrijf.
Jij kiest waar je stage loopt. Bij een van onze samenwerkingspartners of bij een erkend leerbedrijf via stagemarkt.nl.
BEROEPEN NA DE OPLEIDING
Jij verbindt mensen met technologie. Met jouw diploma Medewerker ICT support kun je werken bij scholen, ziekenhuizen, gemeentes, internetbedrijven, detailhandel, een bank, bij defensie of de politie. En je kunt ook makkelijk doorstromen naar een niveau 3 of 4 vervolgopleiding. Als Medewerker ICT support installeer en onderhoud je hard- en software en los je storingen op. Jij blijft vriendelijk, ook onder druk. Jij helpt medewerkers met hun apparaten of netwerken.
Op zo'n dag als vandaag zit je klaar achter je computer. Want jij werkt op de servicedesk bij het ziekenhuis. Medewerkers van het ziekenhuis weten jou te vinden. Jij beantwoordt vragen over hun computer, laptop en mobiele telefoon. En je lost eenvoudige storingen op. Komt er iemand bij je met een ingewikkeld ICT-probleem zoals een storing in het netwerk? Dan escaleer je de melding. Dit betekent dat je hulp inschakelt van een expert. Zo los je elk probleem samen op.
Deze skills heb je nodig
Deze niet (altijd)