In het kort
Jij sleutelt thuis al aan hardware en software of je bent gewoon erg geïnteresseerd in ICT. Tijdens de opleiding medewerker ICT Support leer jij hoe je mensen bij bedrijven helpt met hun computerprogramma’s. Crasht er een laptop? Dan komen ze naar jou toe. Je krijgt een goed gevoel als alle systemen werken en je de ICT-problemen kunt oplossen.
Is de opleiding medewerker ICT support iets voor jou?
Jij als medewerker ICT Support vindt het leuk om mensen in grote of kleine organisaties te helpen met hun ICT. Zo kunnen zij namelijk hun werk goed doen. Je komt bij bedrijven om te helpen bij het installeren en onderhouden van hardware en software. In je werk ontmoet je veel verschillende mensen; van medewerkers in de kantoortuin tot het management. Jij ondersteunt deze gebruikers en sleutelt aan de computerprogramma’s.
Wat leer je tijdens de opleiding?
Installeren en onderhouden van hardware, software en verbindingen, gebruiksklaar maken van systemen, behandelen van incidentmeldingen, oplossen en/of escaleren van incidenten, Nederlands, rekenen en loopbaan en burgerschap.
Tijdens deze voltijdstudie (BOL) tot medewerker ICT Support loop je stage. In het tweede jaar doe je 2 periodes een afstudeerstage van 4 dagen in de week. Je gaat dan 1 dag in de week naar school. Tijdens je stages leer je wat ‘vakmanschap’ is en je ervaart de normen en waarden die bij dit beroep een rol spelen.
Hier kun je gaan werken
Na je studie kun je als medewerker ICT onder andere aan de slag bij:
Doorstuderen? Dat doe je zo:
Heb je je mbo-niveau 2 Medewerker ICT op zak? Dan kun je doorstromen naar mbo niveau 3, Medewerker beheer ICT.
Leerwegen
BOL
Bij een BOL-opleiding ga je 5 dagen in de week naar school. Soms moet je stage lopen bij een erkend leerbedrijf. Hoe vaak dat moet en hoe lang de stages duren verschillen per opleiding.