Jij bent een digikid
Computers hebben voor jou geen geheimen. Of in ieder geval maar heel weinig. Hoewel je ook gamet en op het internet rondsurft, vind je het eigenlijk nog interessanter om naar de techniek achter games en programma’s te kijken. Jij bent nieuwsgierig, nauwkeurig en verre van een nerd. Jij bent een oplosser.
Jij pakt zonder aarzelen problemen met hardware, software en netwerken op, regelt installaties en het onderhoud. Jij zorgt voor soepel draaiende ICT- middelen, zodat je klanten optimaal kunnen werken. Als je iets niet direct kunt oplossen, geef jij niet zo maar op. Jij zet door en zet je tanden in het probleem. Ook als je weinig tijd hebt. Je vraagt door, analyseert en probeert. Je fixt het gewoon.
Voor de opleiding Medewerker ICT Support (BOL) in Heerlen geldt een wachtlijst. Vanaf 30 maart 2023 word je na het aanmelden automatisch aan deze wachtlijst toegevoegd.
Als medewerker ICT ben je klantgericht, kritisch, creatief en flexibel. Je kunt goed samenwerken in multidisciplinaire teams én communiceren met mensen op alle niveaus. Van tijdsdruk word jij niet koud of warm. Jij zorgt ervoor dat alle medewerkers op hun werkplek een goed functionerende computer vinden. Je stelt aan de hand van procedures gebruiksklare computers samen uit onderdelen en vervangt wat kapot is.
Je installeert en onderhoud hardware, software, verbindingen en netwerken en behandelt incidentmeldingen van klanten of collega's. Het is een divers vak, waarin veel vaardigheden van je gevraagd worden. Om die reden krijg je tijdens je opleiding theorie én praktijklessen waarmee je straks een mooie en brede basis hebt om aan de slag te gaan. Op welke plek dan ook. Je volgt onder andere de vakken basis netwerkbeheer en hard- en software, maar ook avo (algemeen vormend onderwijs) vakken als Nederlands, Engels en rekenen.