Keywords:
Cyber, Education Market, ICT
Edu type:
Formal education
Location:
Helmond
Education:
MBO-2/VMBO-kader/VMBO-GL/VMBO-t (EQF 2)
Start date:
01/09/2022
Study Load:
3360 hrs
Duration:
2 years
More information

Description:

Je vindt het leuk om met computers te werken. En voor het installeren van hardware en software draai jij je hand niet om. Als medewerker ICT support ben je hard nodig: je lost problemen op en zorgt ervoor dat iedereen kan doorwerken. Je vervangt onderdelen, je legt kabelnetwerken aan, je installeert virusbescherming en maakt back-ups. Soms geef je uitleg aan computergebruikers. Goed luisteren en geduld zijn dan heel belangrijk.

 

Over de opleiding

Je volgt lessen op school en gaat aan het einde van de opleiding op stage bij een erkend leerbedrijf. Je krijgt theorie- en praktijklessen. Die lessen bestaan uit een mix van beroepsgerichte en algemene vakken. Met de door jou opgedane kennis en vaardigheden ga je aan de slag met opdrachten uit de praktijk. Docenten en begeleiders ondersteunen je daarbij.

 

Tijdens de opleiding bouw je jouw eigen portfolio op. Je verzamelt hierin alles wat met je opleiding te maken heeft en het werk dat je tijdens de opleiding maakt. Je haalt je diploma als je hebt laten zien dat je functioneert als beginnend beroepsbeoefenaar.

 

Wat leer je?

Je leert de basiskennis computers, netwerken en printers. Je leert hoe je onderdelen van computers kunt vervangen of repareren. Je leert hoe je computers gebruiksklaar maakt en installeert bij gebruikers. Je leert hoe je problemen kunt registreren en oplossen.

 

Je krijgt beroepsgerichte en algemene vakken in een mooie mix van theorie en praktijk. Kijk maar:

  • Hardware theorie en praktijk
  • Software theorie en praktijk
  • Storing zoeken
  • Netwerken
  • Gebruikersondersteuning/servicedesk
  • Elektrotechniek
  • Microsoft Office
  • Nederlands
  • Engels
  • Rekenen
  • Loopbaan en burgerschap

Daarnaast volg je keuzedelen. Daarmee bepaal je zelf een deel van je opleiding en verbreed of verdiep je jouw kennis en vaardigheden.

 

Wat kun je worden?

Na deze opleiding werk je als medewerker ICT support bij een bedrijf of een instelling met een eigen ICT-afdeling of een servicedesk. Je ondersteunt de computergebruikers en je zorgt ervoor dat alles werkt. Je lost eenvoudige problemen zelfstandig op.

 

Je wilt natuurlijk graag weten hoe het werk er in de praktijk uitziet. Denk bijvoorbeeld aan de volgende taken:

  • Je installeert en onderhoudt hardware, software en netwerkonderdelen
  • Je maakt mobiele apparaten gebruiksklaar
  • Je handelt meldingen af
  • Je lost problemen op

Wat mag je van ons verwachten?

Een goede opleiding met veel persoonlijke aandacht en begeleiding! Onze docenten en instructeurs kennen de sector en hebben goede contacten met allerlei bedrijven en instellingen in de regio.

 

Is deze opleiding iets voor jou?

100% zeker weet je het pas als je deze opleiding volgt. Maar als je je herkent in de volgende kenmerken, dan zit je waarschijnlijk wel op je plek:

  • Je werkt graag met computers
  • Je lost graag computerproblemen op
  • Je kunt goed met mensen omgaan
  • Je kunt organiseren en bent nauwkeurig
  • Je bent flexibel

En ná je opleiding?

Na deze opleiding kun je aan de slag als medewerker ICT support. Maar we adviseren je om verder te leren met een mbo-opleiding op niveau 3. De kans op een baan is dan groter.

FaLang translation system by Faboba