De kracht van storytelling in security awareness - Effectieve narratieven die gedrag veranderen.

25
Mar
Date:
25 March 2025
Time:
16:00 - 16:45 hrs
Location:
Online
Organised by:
Awareways

Awareways Webinar
De kracht van storytelling in security awareness : effectieve narratieven die gedrag veranderen.

 

Datum: 25 maart | Tijd: 16.00 – 16.45 uur | Locatie: Online


In de wereld van security awareness en privacy awareness worstelen programma’s vaak om de aandacht van medewerkers vast te houden en écht gedragsverandering te realiseren. Hier komen communicatienarratieven om de hoek kijken — krachtige storytelling tools die boodschappen op een betekenisvolle en blijvende manier met het publiek verbinden.


Tijdens dit webinar – speciaal voor security awareness en privacy professionals – duiken we in: de kunst én wetenschap van het creëren van effectieve narratieven die jouw bewustwordingsprogramma’s versterken en bijdragen aan een sterke securitycultuur.


Wat leer je tijdens het webinar?

 

Wat is een communicatienarratief?Ontdek hoe storytelling verder gaat dan alleen een boodschap en jouw security awareness-campagnes inspireert, onderwijst en overtuigt.

 

De psychologie achter storytelling : Leer waarom verhalen werken, hoe ze emotioneel verbinden, informatie beter laten onthouden en complexe onderwerpen vereenvoudigen.                                                                                                  

Narratief vs. communicatieconcept : Begrijp hoe een narratief het “grotere plaatje” schetst en zorgt voor een samenhangende en impactvolle boodschap.

 

Data-gedreven storytelling met de cultuurscan : Ontdek hoe inzichten uit de cultuurscan helpen om gerichte, op maat gemaakte narratieven te ontwikkelen.

 

Praktijkvoorbeelden :  Laat je inspireren door succesvolle campagnes die storytelling inzetten voor meetbare gedragsverandering.                                                                                                                      

Spreker: Chris van der Werff, Art-Director Awareways

Chris van der Werff brengt zijn creatieve achtergrond uit de reclamewereld naar Awareways, waar hij met Awareways studio verantwoordelijk is voor zowel nationale als internationale security awarenesscampagnes voor o.a. ANWB, Heineken, Hema, TNO, PostNL, TU Delft, PON en verschillende ministeries en (semi)overheids instellingen. Met zijn expertise in storytelling en visuele communicatie ontwikkelt Chris impactvolle campagnes die gedragsverandering stimuleren en medewerkers écht betrekken bij het programma.