Wat doe je als Legal, Insurance & HR Services specialist?
Als Legal, Insurance & HR-specialist werk je op een afdeling of bij een bedrijf dat zich bezighoudt met mens & recht. Eén ding is zeker bij alle afdelingen: je werkt veel met wetten en regels. Daarom moet je altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Mensen kloppen bij jou aan vanwege jouw expertise op dat gebied. Soms kun je ze zelf helpen, soms verwijs je ze door.
Je verzamelt de nodige gegevens en controleert of ze juist zijn. Het is daarom belangrijk dat je nauwkeurig bent en procedures volgt. Hierbij werk je vaak digitaal, waarbij de privacy zeer belangrijk is. Ook moet je snel zien welke zaken belangrijk zijn en als eerste gedaan moeten worden. Hierbij ga je zorgvuldig te werk.
Je stelt je klantgericht en zakelijk op. Je bent communicatief vaardig, hebt gevoel voor cijfers en je hebt een nieuwsgierige en kritische houding. Je doet administratieve werkzaamheden, rapporteert en voorziet medewerkers van informatie. Soms moet je vacatures opstellen en plaatsen, of sollicitatie-, voortgangs- en beoordelingsgesprekken organiseren.
Iets voor jou?
Voor deze opleiding heb je de volgende eigenschappen nodig:
Wist je dat?
Wat leer je?
Je leert over recht, juridische regels en wetten. En je leert hoe bedrijfsstructuren in elkaar steken en functioneren. Je leert hoe je gespreksverslagen en rapportages maakt, dossiers kunt opbouwen en in welke systemen je dit doet. Salarisadministratie kan daar een onderdeel van zijn.
Na je opleiding
Na je opleiding kun je kiezen voor een baan, een vervolgstudie of een eigen bedrijf. Ook dan kun je bij ons terecht, om je te specialiseren of bij te scholen.